Jouw brandname als sperpunt van advertenties

Het is één van de grootste vragen van het online tijdperk gebleken. Is het wel verstandig om advertentiebudget te stoppen in adverteren op je brandname? Want eerlijk is eerlijk, je merknaam is uniek en je zal altijd de eerste zijn die gevonden wordt als daarop gezocht wordt. Het klinkt daarom als een overbodige actie en verspilling van kostbaar budget. Toch is het aan te raden om juist wel een advertentiecampagne in te richten op je merknaam. Je leest hier waarom dat zo is.

De simpele doeltreffendheid
Als de opkomst van online één ding met zich mee heeft gebracht dan is het wel de noodzaak dingen simpel te houden. Door je merknaam zo simpel mogelijk te maken was je vindbaarheid immers altijd het grootst. Daardoor ontstonden webwinkels met letterlijke zoekopdrachten als naam. “Voordelig winkelen’ werd op die manier een merknaam. Het is echter niet verboden voor anderen in jouw branche om hiermee te adverteren, zolang ze maar duidelijk maken dat zij niet hetzelfde bedrijf zijn. Wanneer dit gebeurt is het dan ook verstandig om zelf ook een campagne rondom je merknaam in te richten. Zo kun je de concurrentie voorblijven.

Advertentie en organisch als dubbele motor
Door op je merknaam te adverteren creëer je als het ware een tweetrapsmotor voor je merknaam. Waar je normaal gesproken alleen jouw merk in organisch omhoog zal zien komen, kun je nu ook gerichte acties hieraan koppelen. De advertentie in de vorm van SEA en de website in de vorm van SEO vormen nu dus een ongekende drijvende kracht achter je bezoekersaantallen. Je komt namelijk veel meer centraal te staan en dit zal tot meer bezoekers en aandacht leiden. Wat uiteindelijk weer tot betere resultaten voor jouw onderneming zal moeten leiden. Dit maakt het adverteren op je brandname een must do.

kosten- en batenanalyse
Je kunt natuurlijk ook zelf de proef op de som nemen. Start een kleine campagne op je merknaam en bekijk vervolgens de resultaten aan de hand van metingen met betrekking tot het verkeer naar jouw website. Vaak zullen de kosten een stuk lager liggen voor dezelfde of betere resultaten. Dit komt omdat een groot deel van de bezoekers al naar jou op zoek was maar nu nog directer wordt benaderd. Dit maakt de stap om klant te worden drastisch kleiner en de kans van slagen een stuk hoger. Door je advertentie goed te monitoren zal je snel van de voordelen van het adverteren op jouw merknaam overtuigd raken.

Jouw brandname als sperpunt van advertenties